جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

سفر ۱۴ ستاره والیبال دختران ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا

  • کد خبر: ۱۸۰۹۶۸
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
سفر ۱۴ ستاره والیبال دختران ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا
شاگردان رشیدی با سفر به تایلند از ۴ روز دیگر با قهرمان قاره دیدار می‌کنند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ملی‌پوشان والیبال ایران پس از سفری هفت‌ساعته، امروز به بانکوک تایلند رسیدند و در هتل بانکوک اینترپلاس مستقر شدند. دختران والیبالیست ایرانی چهار سال پس از حضور در مسابقات والیبال زنان آسیا در سئول و با یک دوره لغو برگزاری به‌دلیل شیوع کرونا، بار دیگر وارد مهم‌ترین رویداد والیبالی قاره کهن می‌شوند. این مسابقات قرار است هشتم تا پانزدهم شهریور در ناخون راچاسیمای تایلند برگزار شود و ایران به شهری بازمی‌گردد که اولین‌بار آسیا را از این شهر به نظاره نشست.

در دوره پیشین مسابقات در سال۲۰۱۹ در سئول کره‌جنوبی و پیش از دوران همه‌گیری کرونا، ایران در میان سیزده تیم در رده هفتم ایستاد. ژاپنی‌ها جام۲۰۱۹ را با عبور از تایلند در فینال به خانه بردند. این‌بار، اما نیلوفر رشیدی روی نیمکت ایران حضور دارد و امیدوار است تجربه ماه‌های گذشته در میادین مختلف به ایران کمک کند تا چهره‌ای متفاوت به نمایش بگذارد. این دوره بیست‌ویکمین دوره از مسابقات قهرمانی آسیاست که معتبرترین رویداد والیبالی زنان در آسیا محسوب می‌شود و متفاوت از کاپ آسیا AVC CUP است که ارزش کمتری نسبت به مسابقات قهرمانی قاره دارد.

در بیست دوره گذشته این مسابقات، چینی‌ها قدرت برتر بوده‌اند؛ چنان‌که سیزده بار قهرمان و سه بار نایب‌قهرمان آسیا شده‌اند و فاصله ژاپن با پنج قهرمانی و هفت نایب‌قهرمانی، با چینی‌ها درخورتوجه است. آسیا فقط یک قهرمان دیگر به‌جز چین و ژاپن دارد و آن هم تایلند است که با دو قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ خبر از ظهور قدرت جدیدی در قاره قدیمی داد. ایران تا سال۲۰۰۷ هرگز در این مسابقات شرکت نکرده بود.

جدال با ژاپن و هند در مرحله گروهی

تیم‌ملی کشورمان در مرحله گروهی در گروه B مسابقات برابر ژاپن و هند صف‌آرایی خواهد کرد. جدال با ژاپن چهارشنبه هشتم شهریور دیدار افتتاحیه مسابقات قهرمانی آسیا۲۰۲۳ خواهد بود. تیم ملی پنجشنبه نیز با هند رقابت خواهد کرد. ایران برای صعود به مرحله بعدی مسابقات، نیاز به برتری در یک مسابقه خواهد داشت.

۱۴ بازیکن منتخب سرمربی

فهرست چهارده‌نفره تیم‌ملی والیبال برای حضور در مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا مشخص شده است. مونا دریس، سودابه باقرپور، محدثه مشتاقی، مونا آشفته، فاطمه منظوری، اسما سعیدی، زهرا کریمی، نگار هاشمی، نگین شیرتری، فاطمه خلیلی، فاطمه عنایت، زهرا رضایی، ریحانه کریمی و درسا فلاح بازیکنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا۲۰۲۳ هستند.

با نظر فاطمه رشیدی، سرمربی تیم‌ملی والیبال زنان، حانیه محتشمی‌پور، آیتک سلامت، زهرا مغانی و کیمیا کیانی از فهرست تیم‌ملی والیبال خط خوردند؛ خط‌خورده‌هایی که از این اتفاق خشنود نیستند. البته خط‌خوردن آیتک سلامت، ستاره لیگ گذشته و مهره کلیدی تیم‌ملی والیبال، طبق اعلام نازآفرین فنودی، سرپرست تیم‌ملی، به‌دلیل مصدومیت بوده است.

مهسا کدخدا دیگرمصدوم غایب ایران در مسابقات قهرمانی آسیاست و الهه پورصالح نیز همچنان دوران نقاهتش را پشت سر می‌گذارد. در غیاب ستاره‌های پیشین والیبال ایران مانند مهسا صابری، شبنم علیخانی، پوران زارع، مائده برهانی و…، تیم‌ملی مدل فاطمه رشیدی با میانگین سنی حدود ۲۳سال و در جوان‌ترین حالت ممکن، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا۲۰۲۳ را تجربه خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->